Reizen en vakantie - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Arnaud & Laura - WaarBenJij.nu Reizen en vakantie - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Arnaud & Laura - WaarBenJij.nu

Reizen en vakantie

Blijf op de hoogte en volg Arnaud & Laura

05 Juni 2014 | Colombia, Bogota

De rit van Barichara naar Villa de Leyva (wederom met onze chauffeur/gids Guy) ging voorspoedig en sneller dan we hadden verwacht: 5 uur. Onderweg nog even een ‘parilla’ meegepakt met heerlijk geroosterd vlees.

Na het prachtige authentieke en rustige Barichara kon Villa de Leyva alleen nog maar tegenvallen, dachten we. Ook dát viel wel mee. Villa de Leyva is wat toeristischer (makkelijker te bereiken vanaf Bogotá) maar tegelijkertijd ook wat levendiger. Gezellig plein, schattige straatjes met grote stenen (niet buggy-proof) en leuke boetiekjes.

En levendig begonnen we zeker de eerste avond, toen we een leuk restaurantje vonden in een binnenplaatsje van een soort oud klooster. Kaarslicht en live muziek. Die live muziek werd vooral door de jongste gasten van het restaurant zó gewaardeerd dat er een ware show volgde: Gina en Coco beide naast de tafel aan het dansen :-)
Mensen van de tafel naast ons namen foto's en toen we na het eten opstapten vroeg de band een "aplauso para las niñas!". Geweldige avond en lekker gegeten ook.

Na die avond zijn de meisjes duidelijk overmoedig geworden en een paar dagen wat "minder goed te handhaven" geweest. Logisch, we zijn al een week flink aan het reizen en verplaatsen ons regelmatig van hotel naar hotel. Veel indrukken, onregelmatig slaapritme, etc.

Gister van Villa de Leyva naar Bogotá gereden met onderweg wat tussenstops (markt van Ráquira, zoutkathedraal/mijn in Zipaquirá).
Bogotá verrast ons enorm. Het doet zelfs een beetje denken aan Buenos Aires, of in elk geval bepaalde wijkjes.

We hadden niet veel tijd, dus hebben zo goed mogelijk de highlights proberen te doen, zoals het bezoeken van de wijk Candelaria (waar we spontaan een erg leuk museum zijn binnengewandeld op uitnodiging van de politie: "Museo de la Policía"), de kabelbaan naar Monserrate (prachtig uitzicht over Bogotá), la "zona rosa" (in tegenstelling tot bij ons hier juist de betere buurt), dat de vergelijking met Palermo Viejo in Buenos Aires goed doorstaat. Lekker gegeten in één van de hippe restaurants rond het Parque 93 en nu de apen weer in slaap zien te krijgen.

Morgen vliegen we naar Santa Marta, naar de Caribische kust. Daar wordt het vele reizen weer beloond met zon en zee, waarna we aan het eind van de reis nog een kleine week verblijven in het bijzondere Cartagena de Indias. Eerst lekker even 5 dagen bijkomen en vakantie vieren. Want er is wel een verschil tussen "reizen" en "vakantie". Allebei geweldig en de combinatie is helemaal perfect :-)

Als laatste nog even: wat zijn de mensen hier ongelofelijk aardig! We voelen ons veilig, worden overal super vriendelijk ontvangen en kunnen ons niet voorstellen dat dit land als extreem onveilig beschouwd wordt. We weten uiteraard waar het vandaan komt, maar met de jaren heeft de regering in samenwerking met de politie hard gewerkt aan een stabiel en veilig land. Met succes, petje af!